Kundeservice

Ofte stilte spørsmål

For å forlenge levetiden på din kalesje, er det viktig med riktig vedlikehold. Her er noen tips du bør følge.

Kjøp

Hvordan bestiller jeg kalesje?

Har du malnummeret på din gamle kalesje tilgjengelig, fyller du inn den korrekte informasjonen i vår steg-for-steg-modell på våre nettsider.

Hvordan får jeg pris?

Vi har priskalkulator i vår steg-for-steg-modell på våre nettsider. Der ligger alle priser knyttet til de forskjellige båtmodeller og tilhørende kalesjer.

Kan dere reparere kalesjen min?

Ta kontakt med vår kundeservice med ditt problem, så gjør vi en vurdering på skaden og om vi kan reparere kalesjen.

Hvor finner jeg malnummeret?

På de fleste kalesjer finner du malinformasjonen på en etikett inne på kalesjen. Malinformasjonen gir oss nødvendig data til å produsere en kalesje som er identisk med originale

Vedlikehold

Hvilket vaskemiddel bør jeg bruke?

Kalesjen bør håndvaskes ved 30 grader, med naturlig og nøytrale såpemidler (1/25). Benytt så en myk børste på utsiden. På innsiden brukes klut eller svamp for ikke å ripe eller skade duken.

Kan jeg bruke høytrykkspyler?

Nei, kalesjen skal ikke vaskes med høytrykkspyler. 

Hvor ofte bør jeg impregnere kalesjen?

Nye kalesjer har ikke behov for impregnering de 3-4 første årene. Kalesjen bør deretter impregneres årlig.

Hva er viktig angående vinterlagring?

Når båten settes i opplag må kalesjen tas av. Kalesjen vaskes og tøkes godt, og oppbevares på et tørt sted. Ved feil behandling kan det oppstå misfarging og jordslag på kalesjen.

Hva kan gjøres med en treg glidelås?

Trege glidelåser kan smøres med stearinlys eller lignende.

Om Hansen Protection

Hvordan får jeg kontakt med dere?

Kundeservice Marine

Tlf. 69 00 13 50 (man-fre. 08-16)

E-post: marine@hansenprotection.no

Hvilke tjenester tilbyr dere innen fritidsbåter?

Vi tilbyr dert meste innen båtkalesjer, havnepresenninger, konsolltrekk, båtstoler, båtputer og båtmadrasser.

Search engine powered by ElasticSuite